lunes, 13 de septiembre de 2010

El meu primer dia

13 de setembre de 2010, el primer dia. De diverses coses; la facultat de ciències de l'educació i jornada complerta, entre estudiar i treballar. De fet, ara que m'hi fixo, no són tantes coses. Dues coses, concretament. Suficients per crear un blog? Segurament no, però no m'importa.

Per començar una jornada complerta, s'ha de matinar. Vaja, així l'he començat jo.

He matinat tant que a les 8:21 del matí ja voltava per terres de la Universitat Autònoma de Barcelona. A les 8:30 començava una xerrada que duraria gairebé dues hores. Després d'una "breu" introducció per part d'una degana que utilitza el verb "lligir", han cedit la paraula a diferents coordinadores de grau o de formació bàsica que ens han explicat jerarquies i formes de supervivència a primer curs de forma més o menys breu (mentida, no ha estat breu en absolut; l'amable senyoreta que ens ha explicat el Campus Virtual, que fa uns 5 anys que utilitzo, ha necessitat ben bé tres quarts d'hora i centenars de "m'explico?).

A les 10 i pocs minuts, hora de pati. Aquí sí, després de molta estona sola entre molta gent, he trobat una persona més o menys coneguda (més menys que més, la noia amb qui vaig parlar una mica el dia de la presentació i l'explicació de la matrícula) i hem compartit, junt amb els seus coleguis, la primera sessió al bar.

I a les 11, la primera "classe". Sembla mentida que a aquestes alçades, sabent perfectament que les aules estan sempre obertes, hagi esperat a la porta com tothom, esperant que caigués una clau màgica del cel i obrís. Han arribat els professors i han obert la porta sense problema (Oh! Amb la seva mà màgica poden obrir portes tancades! No, la porta estava oberta, avui i cada dia.). Primera risa de la classe de benvinguda. Com a professors, un filòsof (simpàtic, pirat, monologuista) que pot resultar bastant interessant a classe, un de geografia i història (societat, la seva part de l'assignatura es diu societat!!) que ha comentat, a tall d'anècdota, que el curs passat va fer una assignatura on van aprovar 7 persones de 70 que hi havia matriculades (aquí la risa ha estat nerviosa) i una que ens donarà ciències (ha remarcat molt que no ens explicarà què és la gravetat amb fórmules i tal, ho ha dit tres o quatre vegades).

Feina a fer: llegir i veure pelis, per començar.
Qui ha llegit Orwell? Tres o quatre dels vuitanta que erem en aquella aula on feia una calor mortal. No passa res, a final de curs tothom haurà llegit alguna cosa d'Orwell. Atenció, aquí he tingut el primer contacte amb algú de la meva classe: quan ha preguntat qui havia llegit 1984, he alçat la mà i el noi que hi havia assegut a la meva dreta (sí, en un grau on la gran majoria són noies, s'han assegut dos nois a la meva dreta i dos nois a la meva esquerra) m'ha dit "Mola?" i jo li he fet que sí amb el cap.

El de socials ens ha dit que farem història però no en plan pro, perquè "no sou a la facultat de lletres fent història (oju!), sou a ciències de l'educació fent magisteri." No està malament.

Poc més a destacar. De fet, res més.

Bé, sí. Necessito una bata de laboratori. O una bata del que sigui, una bata qualsevol. Si algú en té alguna i me la vol deixar una temporada, benvinguda serà; no em compraré una bata, senyores i senyors.

4 comentarios:

  1. Per ciències, farem pràctiques al laboratori i es veu que és obligatori entrar-hi amb bata. En tens alguna?

    ResponderEliminar
  2. jo en tinc una per descuartitzar cadàvers, si vols.

    ResponderEliminar
  3. No, que mai se sap quan la pots necessitar!

    ResponderEliminar